Jeste li znali da u znakovnom jeziku ne postoji svaka riječ koju izgovaramo? Neki znak može imati više značenja te se njegovo značenje prilagođava ovisno o onome što želimo prenijeti našem sugovorniku.
Volonterska akcija pod nazivom „Čujemo srcem“ imala je za cilj detektirati s kakvim se problemima suočavaju gluhe i nagluhe osobe te kako učenici volonteri OŠ Mate Lovraka mogu pridonijeti boljem uvidu u njihov svakodnevni život. Kako bi se pripremili za svoju volontersku akciju, obratili su se Udruzi gluhih i nagluhih osoba Grada Siska sa namjerom da saznaju što više informacija o radu sa osobama oštećenog sluha te kako oni mogu u razgovor uključili osobe koja slabije ili uopće ne čuje.
Razgovarali su s predstavnicama Udruge Dajanom Barukčić i Muhibom Baltić. Gđa. Baltić, predsjednica udruge, je i sama osoba sa oštećenjem sluha stoga je pružila priliku učenicima da sa njom vježbaju riječi hrvatskog znakovnog jezika – hvala, molim, izvoli, oprosti, a naučili su predstaviti se te imenovati slobodne aktivnosti. U otkrivanju potreba, osim predstavnica udruge, sa učenjem znakovnog jezika i pripremom volonterske akcije pomogli su im te svoje znanje prenijele službena prevoditeljica HZJ Ana Filković i Antonija Ćosić, edukacijska rehabilitatorica i Jasna Aušić, učiteljica engleskog jezika te mentorica volontera.
Kroz razgovor su kao jednu od prepreka u komunikaciji istakli ne poznavanje znakovnog jezika među svojom generacijom. Kako bi drugim učenicima ukazali na potrebu za učenjem znakovnog jezika u školi te bili uključiviji prema pojedincima sa oštećenjem sluha, odlučili su fotografirati osnovne znakove i fraze koje su prethodno savladali. Time su naučeno pretvorili u slikopriču koja će njima i drugim učenicima njihove škole pomoći u uspostavljanju osnovne komunikacije. Osim toga, ispred izloženih slika demonstrirali su znakove svojim prijateljima koji su pokazali interes za njihovu akciju. Ovom akcijom volonteri su željeli osvijestiti učenike o potrebama i preprekama osoba s oštećenjem sluha te potrebi za učenjem znakovnog jezika u školi radi bolje uključivosti.