Info
Nastavnice o interesima djece i mladih u školi
Što bi mijenjali učenici i učenice osnovnih škola?
Što bi mijenjali učenici i učenice srednjih škola?
Participacija učenika i učenica
Učenici i učenice o volontiranju, 1. dio
Učenici i učenice o volontiranju, 2. dio
Nastavnice o školskom volontiranju, 1. dio
Nastavnice o školskom volontiranju, 2. dio
Publikacije
Učenici u VIRU promjena
Publikacija projekta VIR: Volonteri za Inovaciju i Razvoj donosi pregled ostvarenih aktivnosti, rezultata i ciljeva kao i preporuka za daljnji razvoj školskog volontiranja.
Volonterska mreža – Zbirka pozitivnih priča utjecaja volontiranja na razvoj solidarnosti u zajednici
Publikacija sadrži promišljanja i preporuke za održivosti volonterskih programa, izbor priča volontera iz nekoliko područja društvenog djelovanja te rezultate prvog istraživanja o potrebama za volonterskom podrškom organizatora volontiranja i građana u Sisačko-moslavačkoj županiji.
Priručnici
Školski volonterski klubovi kao platforma za obrazovanje o socijalnoj pravdi
Priručnik sadrži rezultate istraživanja o dobrim praksama i potrebama u području volontiranja i građanskog odgoja u školama, korake za osiguranje održivosti rada školskih volonterskih klubova, primjere volonterskih aktivnosti iz područja socijalne pravde, nastavne pripreme provedenih volonterskih akcija te norvešku praksu provedbe građanskog odgoja u školama.
Namijenjen je odgojno-obrazovnim djelatnicima osnovnih i srednjih škola koji žele razvijati sadržaje za obrazovanje djece i mladih o socijalnoj pravdi kroz rad školskih volonterskih klubova.
Godina izdanja: 2024.
Jezik: hrvatski
Interkulturalno učenje kao alat za mir
Priručnik služi kao alat za nastavnike i osobe koje rade s mladima te ih priprema za bavljenje temama kao što su pomirenje, suzbijanje mržnje i promicanje izgradnje mira među mladim ljudima u zajednici.
Godina izdanja: 2021.
Jezik: hrvatski
(O)drži moj korak!
Priručnik sadrži praktične radionice za obrazovanje mladih o održivom razvoju, primjere primjene naučenoga kroz školsko volontiranje te analizu kompetencija koje učenici stječu kroz volontiranje kao i preporuke projektnog tima.
Godina izdanja: 2021.
Jezik: hrvatski
Participacija učenika i učenica
Volonterska školica
Priručnik nastao u okviru istoimenog projekta u kojem ćete pronaći sve korake za razvoj sustava volontiranja u školi s primjerima dobre prakse i važnim dokumentima.
Godina izdanja: 2019.
Jezik: hrvatski
Istraživanja
Utjecaj volonterske podrške u učenju na školski uspjeh i osobni rast učenika
Istraživanje je usmjereno na procjenu doprinosa volonterske aktivnosti pomoći u učenju školskom uspjehu, socijalizaciji i osobnom razvoju učenika koji primaju pomoć, kao i učenika-volontera koji pomoć pružaju.
Godina izdanja: 2025.
Jezik: hrvatski
Istraživanje o dobrim praksama i potrebama u području volontiranja i građanskog odgoja u osnovnim i srednjim školama Sisačko-moslavačke županije
Rezultati istraživanja kojim se željelo:
- a) ispitati potrebe i interese te stavove i probleme učenica i učenika, kako bi dobili rezultate koji će se koristiti kao temelj za razvoj sadržaja za edukaciju o građanskom aktivizmu, socijalnoj pravdi i uključivanju ranjivih društvenih skupina u društvo; i
- b) istražiti primjere dobrih praksi suradnje organizacija civilnog društva i odgojno-obrazovnih radnika, ali i potrebe i izazove s kojima se nose odgojno-obrazovni radnici koji provode ili žele provoditi edukaciju za ljudska prava i demokratsko društvo u školama u Sisačko-moslavačkoj županiji.
Godina izdanja: 2023.
Jezik: hrvatski
Video
Financijska pismenost za umirovljenike
Jeste li se ikada zapitali koliko su naši stariji ranjivi na financijske prijevare?
U radionici koju su provele učenice volonterskog kluba “Srcem drugima” iz Srednje škole Ivana Trnskoga iz Hrvatske Kostajnice, sudionici su imali priliku zaroniti u svijet financijskog opismenjavanja.
Zaigrajmo zajedno za bolju uključivost
Usamljenost starijih osoba čest je problem i zbog toga su učenici volonterskog kluba “Manus Aperta” iz Srednje škole Glina pokrenuli dirljivu inicijativu da razvesele starije na jedan dan. U suradnji s Obiteljskim domom Radenić iz Gline, učenici su pokrenuli međugeneracijsku suradnju kroz igranje društvenih igara sa starijim osobama.
Čujemo srcem
Jeste li znali da u znakovnom jeziku ne postoji svaka riječ koju izgovaramo? Neki znak može imati više značenja te se njegovo značenje prilagođava ovisno o onome što želimo prenijeti našem sugovorniku.
Volonterska akcija učenika OŠ Mate Lovraka iz Petrinje, imala je za cilj detektirati s kakvim se problemima suočavaju gluhe i nagluhe osobe te steći bolji uvid u njihov svakodnevni život. Akciju su proveli u Udruzi gluhih i nagluhih osoba Grada Siska s namjerom da saznaju što više informacija o osobama oštećenog sluha.
Spretne ruke rješavaju muke
Hipoterapija je proces rehabilitacije uz pomoć konja koja je prepoznata po svojim terapeutskim dobrobitima u različitim fizičkim, mentalnim i emocionalnim aspektima. Učenici volonterskog kluba „Most“ iz Strukovne škole Sisak prepoznali su važnost hipoterapije za osobe s invaliditetom, kao i druge ranjive skupine te su odlučili pružili podršku Udruzi za rekreacijsko i terapijsko jahanje KAS iz Siska. Ova udruga doživjela je katastrofu kada je obilna kiša oštetila nasip te izazivala poplavu u njihovim prostorima.
Osloni se na mene
Život slijepih i slabovidnih osoba nije lak, a priliku iskusiti jedan dan njihovog života dobili su učenici volonterskog kluba „Sreća“ OŠ Budaševo – Topolovac – Gušće koji su organizirali volontersku akciju u Udruzi slijepih Sisačko-moslavačke županije.
Hodaj u mojim cipelama
U našem obrazovanju, uključivanje učenika s teškoćama u razvoju u interakciju s drugima nije samo pitanje promicanja različitosti, već je ono put prema poticanju istinski uključivog društva.
Osim udžbenika i zadaća, društveni aspekt obrazovanja jednako je važan. S time na mišlju, učenici iz volonterskog kluba „Zov“ iz OŠ Zorka Sever Popovača posjetili su posebne razredne odjele u kojima su, zajedno sa svojim novim prijateljima, sudjelovali na radionicama i nastavi.
Pričam ti priču
Društvene stigme i stereotipi mogu izgraditi nevidljive zidove za osobe s intelektualnim teškoćama da se u potpunosti uključe u društvene aktivnosti. Komunikacijski izazovi i nedostatak razumijevanja također ih često izoliraju od ostatka društva.
Ove probleme dotaknula je volonterska akcija učenika volonterskog kluba „Viktorovac“ iz Srednje škole Viktorovac, a u tome im je pomogla Udruga osoba s intelektualnim teškoćama grada Siska.